poniedziałek, 18 stycznia 2016

Podróże #24: Widoki z Góry Skrzyneckiej w Dobczycach

Witajcie moi mili czytelnicy!
Dzisiaj po paru tygodniach od "dobczyckiej trylogii" znów wracamy do Dobczyc. Dobczyce wygrały plebiscyt Podróż Roku 2015 na tym blogu, więc postanowiłem, że pokażę Wam kolejne ciekawe miejsce w tym kilkutysięcznym miasteczku.
Tym razem odwiedzimy miejsce na granicy Dobczyc i sąsiedniej Skrzynka, a mianowicie Górę Skrzynecką.
Widoki z tejże góry są po prostu bajeczne. Widać z niej piękną dolinę Raby, lasy, pobliskie wsie i miasteczka. Na szczycie góry jest ustawiony krzyż milenijny.Został on poświęcony 13 września 2000 roku i do dziś zdobi szczyt Góry Skrzyneckiej.
To już drugi punkt obserwacyjny w okolicy Dobczyc, który Wam zaprezentowałem. Co ma wpływ na to, że w okolicy jest tyle wzniesień?
Powody mamy dwa:
  1. Dobczyce leżą w dolinie Raby i Jeziora Dobczyckiego - dolina ta jest na tyle szeroka, że mieści się w niej całe miasto. Wzniesienie w Nowej Wsi (więcej TUTAJ) leży na północ, Góra Skrzynecka leży na południe (z perspektywy rzeki).
  2. Na Ziemi Dobczyckiej rozpoczyna się pasmo gór zwane Beskidami. Na południe od Dobczyc teren staje się górzysty z wieloma górami i pagórkami.
Bardzo mi się podoba to miejsce. Jeśli ktoś z Was wybierał się do Dobczyc, to możecie najpierw zwiedzić Stare Miasto, zaś później wyjść na Górę Skrzynecką i odpocząć na pobliskich łąkach. Bardzo fajny pomysł na spędzenie weekendu.

Zobaczcie zdjęcia:

 





Dużo z Was jest tu od niedawna, dlatego nowym polecam poczytać, a "starym" polecam poczytać powtórnie "trylogię dobczycką" :) .

Oprócz tego o Dobczycach możecie jeszcze poczytać w TYM poście.

Na koniec przypominam Wam o wyzwaniu urodzinowym. Kartka lub czapeczka do wykonania. Więcej: TUTAJ. Czas do 30 stycznia.

Pozdrawiam i do zobaczenia! :)


23 komentarze:

  1. Zachwycające ujęcia "niebieskiej ciszy"... Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne widoczki tylko te druty:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielki błękit. Ładnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero teraz doceniam piękno tak bliskich mi stron, tyle razy odwiedzanych, teraz gdy los pchną mnie od nich dalej niż bym chciała.
    Gdy pojadę w rodzinne strony na pewno zatrzymam się w Dopczycach na dłużej, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tereny zupełnie mi nieznane, ale widzę, że bardzo piękne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam zamek i skansen, gdy byłam parę lat temu w Dobczycach, ale o istnieniu Góry Skrzyneckiej nie miałam pojęcia. A szkoda, bo bardzo lubię takie rozległe widoki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę poczytać, chociaż w ten sposób "powędruję" po nowych zakątkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Twojemu postowi poznałam nowe tereny Polski i z to Ci dziękuję:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie klimaty. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przy pięknej pogodzie robiłeś zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za tę piękną wycieczkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiem na pewno, że muszę tam pojechać. A przed wyjazdem przygotuję się korzystając z Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam cieplutko:))miło mi poznać Twój blog:))a przez niego i Ciebie:)do candy nie stanę ,bo mam w planie większy projekt i zwyczajnie nie będę miała czasu:)))ale do Ciebie będę z przyjemnością zaglądać:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne miejsce a niebo ma niesamowity kolor. Polska jest piękna co widać na Twoich zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miło poznać nowe, nieznane zakątki. Świetne zdjęcia!
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdjęcia ekstra piekne krajobrazy piękna nasza Polska cała dobry pomysł na spedzenie weekendu serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam w Dobczycach ale nie słyszałam o Górze Skrzyneckiej.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maks, prześliczne zdjęcia.
      A do Dobczyc chciałabym wrócić lasem.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Sliczna panorama! Ileż w naszym Kraju jest pięknych miejsc.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz będzie dla mnie wskazówką, co mam robić, aby blog był jeszcze lepszy.
Bardzo Ci dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)