Podróże #48: Helskie wspomnienia i pocztówki

Witam!
Ostatni lipcowy piątek to dobry czas na wakacyjne wspomnienia. Wierząc statystykom, ten post jest postem dwusetnym na tym blogu. Wyprawa na Hel nie bez przypadku otrzyma tę okrągłą liczbę, ponieważ jest to post wyjątkowy, z którym "walczyłem" całe dwa lata... Przeczytacie dzisiaj urywki, które stworzyłem w roku 2017, 2018 oraz 2019. Nigdy nie było mi po drodze, by zamknąć tę opowieść, choć jak zaraz zobaczycie, nie jest ona wcale taka długa... Więc po tak długim czasie skrytej egzystencji, przyblokowanej pomarańczowym napisem "post roboczy", nadszedł czas, by helski post otrzymał zaszczytne miejsce w blogowej historii.
Jeśli dobrze pamiętacie, dwa lata temu byłem z bratem na wakacjach na Pomorzu, nad naszym cudnym Bałtykiem. Kiedyś, kiedyś wędrowaliśmy najbardziej urokliwymi zakątkami Gdańska oraz Sopotu, a dziś zapraszam na wirtualny spacer po Helu - według mnie najpiękniejszego miejsca polskiego wybrzeża.

Na Hel ruszyliśmy o ósmej rano, wtedy bowiem spod gdańskiego Żurawia odpływał prom. Płynęliśmy nieco ponad 2 godziny, jednak takie momenty, choć krótkie, zapamiętuje się na długo. Wąskie koryta Motławy i Martwej Wisły ograniczało mnóstwo statków z gdańskiej stoczni na Ostrowie, lecz najcudniejszym fragmentem rejsu był niewątpliwie ten na otwartym morzu. Niewielkie fale Bałtyku otaczające prom dookoła, lekka bryza, delikatne promienie sierpniowego słońca, zgłuszony przez wodę warkot silników... Jak miło sobie teraz takie momenty powspominać...

Westerplatte

Ostatni punkt przy wypływie z Gdańska

Helski port

Prom dotarł na helskie wybrzeże, a my rozpoczęliśmy nasze prawie całodniowe odkrywanie tego uroczego miasteczka na skraju Polski. Naszym pierwszym punktem był dworzec kolejowy, na którym musieliśmy zakupić bilety na drogę powrotną. Po drodze minęliśmy robiący wrażenie budynek Muzeum Rybołówstwa, przeszliśmy przez Park Wydmowy i niewielkimi helskimi uliczkami dotarliśmy na miejsce.

Muzeum Rybołówstwa

Stacja kolejowa Hel

Z ulicy Dworcowej powędrowaliśmy na najsłynniejszą helską ulicę, czyli Wiejską. Po obu stronach drogi pięknie lecz skromnie prezentowały się stare, rybackie chatki wepchnięte między szereg nowszych domów, które o helskiej historii zapewne wiedzą niewiele...

Pomnik Obrońców Helu

Restauracja "Maszoperia" - najsłynniejsza w Helu, nazwa nawiązuje do zespołów kaszubskich rybaków - maszopów, razem prowadzących połowy na morzu

Ulica Wiejska

Przeszliśmy prawie całą ulicą Wiejską, dosłownie kilkadziesiąt metrów przed rondem kończącym bieg owej słynnej drogi skręciliśmy w lewo, w wąziutką dróżkę, która po niedługiej chwili wprowadziła nas na teren świetlistego, piaszczystego lasu sosnowego. Ten zaś był zapowiedzią widoków, które mieliśmy ujrzeć kilkaset metrów dalej; z metra na metr nasze buty coraz bardziej walczyły z wszechobecnym helskim piachem. W końcu ścieżka stała się niczym ogromna piaskownica, a naszym oczom ukazały się bałtyckie fale delikatnie omywające czoło jasnożółtej plaży - wyjątkowej na polskim wybrzeżu, ponieważ jedynej, z której patrząc w kierunku południowym możemy obserwować wody Bałtyku...

Po ponad godzinnym spacerze po helskich piaskach, zaczęliśmy się powoli kierować w stronę jednej z leśnych ścieżek i centrum Helu. Mieliśmy wtedy odrobinę szczęścia, ponieważ akurat w tym dniu, trwał festiwal D-Day związany z wydarzeniami na Półwyspie Helskim z czasów II wojny światowej, dzięki czemu mogliśmy przez chwilę poczuć się jak świadkowie obrony Helu z 1939 roku.

Zanim z helskiej stacji kolejowej wyjechał regionalny pociąg do Gdańska, zdążyliśmy jeszcze zdobyć szczyt tamtejszej ponad 40-metrowej latarni nieśmiało wybijającej się ponad sosnowe korony, a także złapać nieco cienia pod topolą Heleną - drzewem, które zostało ogłoszone "Drzewem Roku 2017".

Widok ze szczytu helskiej latarni

Topola Helena

Do dziś pamiętam to miejsce jako bardzo urokliwe i przyjazne... Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia! 😉

1. Wspaniala wyprawa, bardzo lubie zdjecia z obloczkami na niebie, pozdrawiam i zycze milego weekendu:)

2. Dziękuję za wirtualną wycieczkę na Hel .Ożyły wspomnienia.
    Ciekawych wakacji !

3. Świetny post i rewelacyjne zdjęcia. Nie byłam tam.

4. Superowe miejsce odwiedziłaś. Ja byłam tylko na starym mieście w Gdańsku i na Westerplatte. Helu niestety nie odwiedziłam.

5. Oh very cute photos darling
    xx

6. Hel to wyjątkowe miejsce na wybrzeżu. Mieszkam blisko morza , na Półwysep Helski często wracam . Miłego weekendu 🍎🍒☺

7. Na Helu byłam parę lat temu, więc dziękuję za wspaniałą, wirtualną wycieczkę. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam :)

8. Łezka w oku się zakręciła, bo na Helu byłam jakieś pół wieku temu. Pamiętam, że za własne, oszczędzone pieniądze kupiłam sobie bransoletkę z bursztynu i bursztynową broszkę w kształcie mewy. Wakacje nastrajają do wspomnień, Twój blog jest 3 z kolei, wspominającym wcześniejsze wakacje. Na szczęście wszystkie opisywane miejsca zostały pięknie sfotografowane i ciekawie opisane. Udanych wakacji, pozdrawiam.

9. Lubie odwiedzać polskie morze

10. Miło wybrać się z Tobą na taki wirtualny spacer tym bardziej,że na Helu nigdy nie byłam.
    Pozdrawiam serdecznie.

11. Piękne miejsce, warto się wybrać ☺

12. miło było podziwiać morskie klimaty

13. Piękne miejsce, i piękny opis podróży. Nie miałam okazji być jeszcze nad morzem.
    Serdeczności posyłam.

14. Piękne widoki znad naszego morza!

15. Morze jakoś nie jest bliskie memu sercu. Wolę jeziora mazurskie!
    Ale teraz, póki co brakuje mi wyjazdów, urlopu, relaksu...
    Niestety chorowanie i L-4 nie pozwala na jakiekolwiek wojaże!
    Serdeczności przesyłam na kolejne udane letnie dni:)

16. Hel zawsze będzie kojarzył mi się z dzieciństwem, ponieważ co roku tam jeździliśmy :). Pamiętam jak dziki swobodnie chodziły wśród ludzi czekając na jedzonko, tak były przyzwyczajone :). Fajna relacja i dużo pięknych zdjęć :) Pozdrawiam serdecznie!

17. Na Helu nie byłam, w Gdańsku nie byłam ... no cóż, nie wszędzie można być (za to w tamtym roku w Ustce byłam). Piękne zdjęcia, zwłaszcza zdjęcia naszego pięknego morza, wydm (słychać szum fal, unosi się zapach morza). Miło się Ciebie czyta :)

18. Super że odświeżyłeś swoje wspomnienia z tamtej wyprawy. Ja również na Helu nie byĺam. Te domki przy ulicy Wiejskiej bardzo ładnie. Prześliczne te zdjęcia.

19. Dziękuję za przypomnienie Helu:) Miło się wspomina patrząc na Twoje zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

20. Wspaniała wyprawa! Piękny post przywołujący wspomnienia;) Odbywałam taką samą podróż wiele lat temu, dlatego dziękuję Ci za przywołanie wspomnień:)
    Miłego dnia:)

21. Świetna wycieczka, a zdjęcia jak zawsze rewelacyjne, pozdrawiam Ania

22. Ale świetna wycieczka, miło się z Tobą zwiedzało :) Kilkanaście lat temu tam byłam, bardzo mi się podobało :)

23. Przepiekny wypad, domki są prześliczne a ujecia morza rewelacyjne, dziękuję za wycieczke.

24. Bardzo sympatyczna wyprawa. Ja na Helu byłam chyba jakieś 20 lat temu, później gdzieś nie było mi po drodze i najczęściej odwiedzałam Świnoujście, które swoją drogą uwielbiam. Hel jednak także mi przypadł do gustu, to bardzo ciekawy zakątek Polski. Z wielką chęcią bym tam jeszcze pojechała... Może kiedyś. Pozdrawiam :-)

25. Twoj post mobilizuje mnie do wybrania sie (kiedys)na Hel. Z ostatniego pobytu nie mam co wspominac, bo bylo zimno, padalo, nic nie zobaczylismy, a podroz autem tez nie byla rewelacyjna.
    No coz, w zlym czasie zdecydowalismy sie pojechac :(
    Ale nic straconego, Hel na nas poczeka :))

26. Wspaniała wyprawa i cudowna fotorelacja. Pozdrawiam serdecznie :)

27. piękne zdjęcia. Byłam we Władysławowie, Chłapowie, niestety na Hel nie udało się nam docjechać

28. Jako Polacy jesteśmy szczęściarzami bo mamy i góry i morze:) Dosyć dawno temu ja też zaliczyłam podobną trasę. Widoki cudne, zakątki urocze i nawet upływ czasu tego nie zmienił:) Piękna wyprawa i świetne zdjęcia!

29. piękna foto relacja-:)

30. Nie byłam niestety na Helu, może kiedyś? A Ty fajnie piszesz.

31. Urocza podróż. Na Helu jest pięknie. Bardzo podobaj mi się te maluteńkie domki. Pozdrawiam.

32. Urocze miejsce, a i post przypomniał mi ten morski klimacik.
    Maks, czy już pisałeś, na jakie studia się wybierasz? Możliwe, że to przeoczyłam, a jestem ciekawa, czy będą humanistyczne?
    Pozdrawiam serdecznie.:))

33. Dziękuję za przywołanie wspomnień z Płw. Helskiego. Cudowne miejsca, cudowne widoki.

34. Cudne zdjęcia i miejsce :) pozdrawiam

35. Byłam na Helu dawno temu🙂
    Fajnie pooglądać na zdjęciach miejsca które kiedyś zwiedzalam 🙂

36. Dla mnie takie widoki to prawdziwa przyjemność móc zobaczyć drugi koniec Polski, tym bardziej że nigdy nie bylem na Helu, choć cały czas mam nadzieje... :))
    Miłe wspomnienia, piękne obrazki.

37. Piękna foto relacja.:)

38. Półwysep Helski jest niesamowity! Piękne miejsce :) Byłam 1,5 roku temu na Helu, a teraz w czerwcu blisko Helu :))

39. Świetna wycieczka i pięknie udokumentowana. Myślę, że i tobie było miło powspominać. Cieplutko pozdrawiam :)

40. Piękna wycieczka i prześliczne zdjęcia. Byłam na Helu. To był niezapomniany urlop. Też bardzo często z powodu niepogody wyruszaliśmy do Sopotu, Oliwy, Gdańska. Maksiu, bardzo dziękuję. Twój post ożywił moje wspomnienia.
    Pozdrawiam:)

41. Super fotki ,piękna relacja z wycieczki:)
    Bardzo lubię polskie morze, będę w tych okolicach w sierpniu i na pewno odwiedzę Hel.
    Pozdrawiam Maxiu:)

42. Świetna wyprawa i super relacja!
    Byłam kilka lat temu na Helu:))
    A nasze latarnie ma wszystkie zdobyte - tak się pochwalę:D

43. Z przyjemnością przeczytałam tekst i obejrzałam wyjątkowej urody zdjęcia. Być tam znów to moje marzenie. Bardzo lubię morze. Bardzo dziękuję za odwiedziny u mnie i wszystkie miłe komentarze. Pozdrawiam.

44. Super zdjęcia, widoki są cudowne:-)

45. Maksiu:)ups Panie Maksymilianie:)Gratuluję dostania się na wymarzone studia:)))))
    W Helu byłam również w lipcu cały miesiąc,więc miałam możliwość przejścia go wzdłuż i wszerz:))Nie buszowałam jedynie po schronach,bo to nie moja bajka:)))Natomiast podobało mi się muzeum Helu,które znajduje się za dworcem kolejowym przy drodze do Juraty:)Jeszcze jest bardzo ciekawe miejsce Góra Szwedów gdzie znajduje się szkielet starej latarni:)Lubię Hel:)pozdrawiam

46. Świetne zdjęcia 😍 świetnie opisana podróż, pozdrawiam

47. Świetna wyprawa, warto było pracować nad opisem. :)

Tylko jeden drobiazg dla porządku: z Gdańska na Hel na pewno nie płynąłeś po otwartym morzu, płynąłeś po Zatoce Gdańskiej. :)

48. Piękne zdjęcia i świetny do nich komentarz. Na Helu byłam w tym roku w majowy weekend i podobnie jak ty, jestem tym miejscem zauroczona. Pozdrawiam.

49. Świetny fotoreportaż. Ciekawie piszesz i zdjęcia bardzo udane. Byłam dawno temu na Helu, strasznie wtedy wiało i więcej się nie odważyłam, jednak warto. Pozdrawiam serdecznie.

50. Świetna fotorelacja! WYcieczka piękna. Kiedyś sama byłam i to widziałam, ale z tej perspektywy Hel wygląda jeszcze piękniej :)

51. Nigdy nie byłam na Helu, to moje niespełnione marzenie..

52. Byłam raz na Helu podczas obozu z uczelni. Był to ostatni dzień wyjazdu. Pamiętam, że odwiedziliśmy wtedy fokarium.

53. Uwielbiam bałtyckie wybrzeże, szczególnie w odsłonie posezonowej😉 Dawno jednak na Helu nie byłam więc dziękuję za wirtualną wycieczkę i pozdrawiam.

54. Cudowna foto-relacja. Zdjęcia bardzo kuszące i zachęcające do wyprawy.
    Dobrze, że w końcu powstał ten post :)

55. Porywająca opowieść. Dziewiąte zdjęcie mógłbyś wysłać na jakiś konkurs. Podoba mi się, że nie rezygnujesz z robienia rzeczy, których nie jesteś w stanie zrobić szybko. Pozdrawiam!^^

56. ahh, cudowne widoki, tylko pozazdrościć! :)
    A ja bardzo serdecznie zapraszam do posta i być może (jeśli masz ochotę) mini konkursu-niespodzianki, wystarczy tylko dodać komentarz z głosem! :)

57. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

MY NEW POST: BAG OF YOUR DREAMS ♥♥♥

58. Pięknie opisałeś swoje wspomnienia i wspaniałe zdjęcia zamieściłeś. Brawo!!!
    Pozdrawiam i życzę kolejnego udanego miesiąca wakacji:))

59. Hel marzy mi się od dawna. Piękna podróż, super zdjęcia.
    Pozdrawiam cieplutko :)

60. Dziękuję za piękne przypomnienie tych terenów, byłam i podziwiałam :-) Polecam też zachodnie nasze wybrzeże :-)

61. Piękny spacer po Helu. Ostatni raz byłam tam jako dziecko. Prawie 20 lat temu. Widzę, że bardzo dużo się zmieniło.

62. Lubimy polskie morze, a Hel ma do tego niepowtarzalny urok. Jest jednak problem dojechać tam w sezonie samochodem, dlatego po sezonie podoba nam się jeszcze bardziej.

63. Miło jest powspominać po jakimś czasie nasze wojaże :) Hel zwiedziłam z Tobą wirtualnie , bo jeszcze nie byłam :)

64. Lubię tam powracać. Przy następnej okazji polecam zejście na plażę nr 65 i 64, jest bardziej malownicze.

65. Hel jest niezwykłym miejsce, a sama zatoka jest najlepszym miejscem w Polsce do kitesurfingu. W tym roku sprawdzałem tam nowy sprzęt (latawiec + trapez), który kupiłem w https://www.surfshop.pl/ w Gdyni

66. Dziękuję Maks za świetną relację.
    Nigdy tam nie byłam.:)
    Moc pozdrowionek.

67. Kocham podróże i bardzo często się w nie wybieram. Zawsze wracam z mnóstwem zdjęć, ale ubolewam nad tym, że nie zawsze są one tak piękne, jakbym mogła to sobie wymarzyć. Ale spokojnie! Jest taka strona, jak https://klubpodroznikow.com/relacje/polska-na-weekend/266-material-zewnetrzny/3206-piec-rad-na-fajne-zdjecia-z-wakacji Można na niej sobie znaleźć wskazówki, które pomogą w tym, aby robić piękne zdjęcia.

68. Oby więcej takich wspomnień. Ja to z wakacjami nad morzem mam pełno pięknych wspomnień, polecam każdemu. Szczególnie jeżeli chodzi o sporty wodne to jest nad helem co robić. Takie rzeczy jak worek wodoodporny mogą wam się przydać.

69. Dodam jeszcze od siebie, że jak ktoś się wybiera na wakacje nad wodę, nieważne czy jezioro czy woda, to warto mieć ze sobą torbę wodoszczelną https://gosup.pl/torby-wodoszczelne-96 .Z przykrego doświadczenia wiem,że bez niej sprzęt lubi się zamoczyć i zepsuć :(

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!

ARCHIWUM POSTÓW

Translate

Obserwatorzy Bloga

Dziękuję za każdy głos! To mnie motywuje!

Moi psi strażnicy: Rudi (2013-) i Berek (2005-2022)

Kategorie

W moim ogrodzie Podróże Małopolskie Moja poezja Ptaki Wiersze Pola Zima wiosna 2017 Rośliny życzenia Kraków Kwiaty Spacer Grzyby Rynek 2016 Zamek 2019 Góry Jesień Wiersz Wyniki wakacje Grusza Lato Przemyślenia święta Podróż Roku Inne Kościół Las Wieś wielkanoc 2018 Blog Boże Narodzenie Ciasto Dobczyce Rudi Zachód Słońca Cmentarz Kot Ssaki podsumowania 3. urodziny Konkurs Lasek Mama Moje przygody Motyle Owady Planty Podziękowanie Polska Skansen Urodziny W moim domu Wspomnienia 2020 Kiki Nowy Rok Pole Rocznica Ruiny zamku Rzeka Sentymenty Maksa Studia Wiosenno-letnie wyzwanie u Maksa Zalipie Żonkile Artystycznie Beskid Wyspowy Chatki Chmury Cudo Kapliczka Koronawirus Leśniczówka Malowane Opowiadanie Pies Puszcza Statystyki Tata Tulipany Wschód Słońca Wspomnienie Wyzwanie urodzinowe Zjawiska pogodowe Śmierć 2021 Beskidy Bez Candy Chinkali Droga Historia Jan Paweł II Katedra Lanckorona Lekarski Luty Maj Nauka Niepołomice Panorama Pieniny Plany Pomniki Prezent Przedwiośnie Przepis Ratusz Rozdanie Sierpień Skalniak Staw Szlak Zioła Śnieg Basia Wójcik Bałtyk Bitwa Bochnia Brzozy Cichawa Czosnek niedźwiedzi Dolina Raby Dynia Fiołki Jabłoń Jedzenie Jezioro Kazimierz Wielki Krajobraz Krokusy Krościenko Lipa Listopad Majówka Matura Medycyna Morze Mury Muzeum Niebo Pałac Pielgrzymka Pierniczki Polskie bociany Pomnik Pomorskie Pomorze Przebiśniegi Rower Rzepak Stare Miasto Słońce Talent Tenis Trzy Korony Wawel Wał Ruda Wielkopolskie Wieża Wisła Wrocław Wycieczka Zachwyt Zboża Ziarnopłony Zielono przyroda ptaki na flagach wielka sobota zdjęcia Ścieżka Śląskie 2023 4. urodziny 5 miejsc Akademia Muzyczna Aleja Gwiazd Babia Góra Bazylea Bałwan Berek Biedronka Bieszczady Bocian Boże Ciało Budki Budleja COVID-19 Choinka Clematisy Czarny bez Dolina Prądnika Dolnośląskie Domek Drzewa Dunajec Dwór Ferie Gady Gołoborze Grodkowice Grota Grudzień Hel Hiacynty Jagodzianki Jarmark Karolina Kózkówna Kartki Kasztany Kazimierz Klasztor Klomb Kolory Kościół Mariacki Krzewy Krzyż Kukurydza Lipiec Lipnica Murowana Lourdes Marysieńka Miłość Moje zdrowe życie Morwa Most Niedzica Nowodworek Obraz Odlot Ogród Ojców Opis Opowieść Ostrów Lednicki Owoce Oznaki wiosny Palma Pandemia Papierówka Papież Papuga Paź królowej Październik Pięknie Plaża Podskale Podziemia Powiśle Dąbrowskie Praktyki Procesja Przygotowania Przyjaciele Pytania Raba Rogale świętomarcińskie Ruduś Ruiny Rzeźby Różaneczniki Różaniec Rękodzieło Sanktuarium Sesja Sielanka Spotkanie Stokrotki Sukiennice Sylwester Syrop Szczawnica Szpaki Szpital Trasa Ukraina Warzywa Wierzby Wojna Wspaniałe Wypieki Wyprawy Zabawa Zadanie od Maksa Zbiorniki Zdrowo Ziemia Dąbrowska Zmiany jaszczurki jeże purchawice sierpówki Łysa Góra Ślimaki Średniowiecze Święconka Święto Niepodległości Żniwa 10 lat 100000 2015 3 maj 5. urodziny 6. urodziny 7. urodziny 8 lat 9 lat Agnieszka Radwańska Akrostych Album Alfa Altana Amfiteatr Anna Arthur Wellesley Artykuł BMI Balon Bazie Bazylia Bazylika Bałwankowo Berberysy Bezsenność Biało Biało-czerwone Biologia Bitwa pod Grunwaldem Bizony Bobolice Bobry Bociany Bogatka Brusznica Brzozowisko Buraki Bury Bułki Błękit Cele Chabówka Chaczapuri Chaos Chemia Chełm Chleb Chrząszcz Ciastka Ciastka orzechowe Ciężkowice Clafoutis Czarny Staw Czechy Czerwiec Częstochowa Część I Człowiek Dalgona Dawne dzieje Diabelski Kamień Diablak Dla artystów Dla kucharzy Dla poetów Dmuchawiec Dobro Docenione Dolina Białego Droga krzyżowa Drożdżowe Drzewo Dutch baby Dyskusja Dzieciństwo Dziewięćsił Dzień Mamy Fontanny Fotografia Francja Galette des rois Gdańsk Gdów Geografia Gniezno Gondola Gorce Gostynin Gotowanie Gołąb Goździki Grodzisko Grunwald Gubałówka Gwiazdy betlejemskie Góra Skrzynecka Góra Zamkowa Górki Góry Świętokrzyskie Głosowanie Horiatiki Huragan Huśtawka Iglaki Illzach Info Ja w Kuchni Jacuś Jadłospis Jajka Jarmuż Jasna Góra Jednosiwy Jerozolima Jesienne dary ogrodu Jesiony Jezioro Czchowskie Jezioro Dobczyckie Jezioro Rożnowskie Jiaogulan Jubileusz Język polski Kalorie Kalwaria Kanie Karmniki Kawa Kawiarnia Klucz do matury z biologii Koktajle Kolejka Kolekcja Kompot Kompozycja Komunia Święta Konfederacja barska Konie Konkurs Palm Wielkanocnych Kopiec Kraka Korona zapory Kraków-Łagiewniki Krogulec Krowa Krupówki Krzesławice Krzewuszki Krzywa Wieża Krzyż Milenijny Krzyżacy Krzyżówki Książka Księżyc Kuchnia Kujawsko-pomorskie Kundel Kura Kurczak Kurozwęki Kwarantanna Kwiecień Kładki Latarnia Lednica Legendy Lenistwo Lilak Lipnica Literatura London Eye Londyn Lot Lubczyk Lwów Majeranek Makro Marchew Marzec Marzenia Mazowieckie Mazurek Medugorje Melisa Melsztyn Mgła Michałki Mikołaj Kopernik Mirów Misje Mięta Mniszek lekarski Mniszki Mogielica Moi Przyjaciele Molo Monety Mróz Muchomory Muchołówka szara Mural Naleśniki Niebieski Niedziela Palmowa Niegowić Noc Norbertanki Nowy Wiśnicz Obserwacje Odpoczynek Odpowiedzialność Ogień Ojcowski Park Narodowy Olimpiada Omega Opactwo Opole Opolskie Opowieści Oregano Orzechy Ostrów Tumski Owca PDMD Parowar Patriotyzm Pelargonie Pietruszka Pisklęta Piwonie Pizza Plac św. Piotra Plebiscyt Pliszki Pociąg Podbiały Podgrzybki Podhale Podkarpackie Podróż pięciolecia Podziw Pokazy Polecie Pomnik św. Floriana Pomoc Pory roku Potok Powieść Pozdrowienia Poziomki Poznań Praca Praga Prom Prośba Przed Sylwestrem Przemijanie Przerwa Przygoda Przyszłość Pszczoła Pucuś Pustelnia Płazy Radość Refleksje Rejs Rokitnik Rozmaryn Rożnów Rukola Rzadkie Rzeźbiarstwo Rzym Rękawka Rżysko Samosy Sanki Sałatka Seler Sernik Sezon karmnikowy Sierpówka Sir Siła Skamieniałe Miasto Skałka Skocznie Smoleń Sopot Spisz Spokój Stajnia Staropolskie Stetoskop Styczeń Szacunek Szałwia Szczaw Szczepienia Szczepionka Szczepmy się! Szczerze Szczypiorek Szkoła Szlak Orlich Gniazd Szron Szwajcaria Sól Słonecznik Słowacja Słowianie Taize Tamy Tatry Tatrzański Park Narodowy Teatr Topola Toruń Tradycje Tropsztyn Tropy Turbacz Tymianek Ulubione Urbi et Orbi Uście Solne Wadowice Waga Warmińsko-Mazurskie Warsztat Wata cukrowa Watykan Wellington Arch Westerplatte Wetlina Widoki Wielka Brytania Wiewiórka Wieżyca Wigilia Wiszące mosty Witacze Wiązanki Wodospad Wow Wprowadzenie Wrzos Wyjazd Wytrzyszczka Wyzwanie Włochy Włóczęga ZOO Zakopane Zapora Zapowiedź Zasady Zawilce Zawoja Zaćmienie Zaćmienie Księżyca Zbiórka Zdjęcie Zegar Zwierzęta Zwyczaje Złoto dzwoniec filmy kosy magiczny czas porządki rudziki van Gogh Łatwe w uprawie Ławka Łąki Śliwa Ślęża Święci Świętojański Świętokrzyskie Święty Krzyż śpiew śpiew dzwońca św. Szymon święty Mikołaj Żołnierze i polegli Żurawki

Prawa autorskie

Wszystkie moje teksty i zdjęcia na blogu "Świat z mojej perspektywy" są chronione prawem autorskim na mocy: Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystanie ich wymaga mojej zgody!

Agregator blogów przyrodniczych

Rozdane, powędrowało do Janeczki z Chwil Wytchnienia!

Rozdane, powędrowało do Jadzi Kluczyńskiej!