sobota, 9 sierpnia 2014

Ptaki na flagach państw 2

Cześć! Po wielu miłych komentarzach dot. Ptaków i flag, postanowiłem dodać 2. część tego posta.

Nie od dziś wiemy, że ptaki są nieodłącznym elementem wielu flag państw na całym świecie. Dzisiaj, chciałbym Wam pokazać najciekawsze flagi, na których umieszczone są ptaki.

4. GWATEMALA

Gwatemala, to tropikalne państwo położone w Ameryce Środkowej. W środku niebiesko-biało-niebieskiej flagi, obok wieńca laurowego widać KWEZALA HERBOWEGO - wielokolorowego ptaka z rodziny trogonów. Zamieszkuje głównie Gwatemalę, gdzie jest symbolem dumy Indian oraz wolności. Co ciekawe ptak ten widnieje też na monetach, a na jego cześć nazwano nawet miasto w Gwatemali - Quetzaltenango.

Flaga Gwatemali

Kwezal herbowy (Quetzal)












5. DOMINIKA

Dominika, to niewielka wyspa, a zarazem państwo na Karaibach. W środku zielonej flagi z żółto-czarno-białymi paskami, w czerwonym kole znajduje się AMAZONKA CESARSKA - papuga, która jest symbolem Dominiki. 10 gwiazd, które otaczają ptaka, prezentują 10 parafii na jakie podzielone jest to państwo.

Flaga Dominiki

Amazonka cesarska












6. KIRIBATI

Kiribati, to państwo złożone z wielu wysp, leżących na Pacyfiku. Na górze czerwonej flagi, nad falami morskimi i słońcem widać złotą FREGATĘ - ptaka morskiego znanego głównie z wielkiego czerwonego worka gardłowego. Gdy jest on napełniony powietrzem, przypomina rozpięty na wietrze żagiel fregaty (stąd nazwa!).

Flaga Kiribati

Fregata wielka












Ptaki są bardzo często symbolem państw, ze względu na dostojność, rozmiar, czy też historię. Umieszczenie ikony symbolu własnego państwa na fladze, wzbudza zachwyt i dumę.

10 komentarzy:

  1. Gracias por tu comentario.. Bonito blog de naturaleza.. Saludos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias! Usted también tiene un hermoso blog!

      Usuń
  2. Bardzo interesujący post i ciekawe informacje o flagach !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  3. Przeczytałam z wielkim zainteresowaniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszą mnie takie komentarze, że moje posty czytane są z wielkim zainteresowaniem! :)

      Usuń
  4. No a są flagi z gołębiami :D ?? :D Ogółem fajny post :] Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie ma flag z gołębiami. Oczywiście: gołąb to symbol wolności, ale raczej żaden kraj nie ma go na swojej fladze.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł z tym cyklem postów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę na spokojnie poczytać o ptaszkach na flagach.Zainspirowałeś mnie.Świetny temat!!!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz będzie dla mnie wskazówką, co mam robić, aby blog był jeszcze lepszy.
Bardzo Ci dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)