niedziela, 5 kwietnia 2015

Podróże #8: Szlakiem Jana Pawła II - Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie

Wczoraj był wyjątkowy post z życzeniami wielkanocnymi, a dzisiaj rozpoczynam 3-tygodniowy cykl "Szlakiem Jana Pawła II". Dzisiaj post o Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie.

Jest to sanktuarium położone w miejscu dawnego kamieniołomu Solvay, w którym podczas II wojny światowej pracował młody Karol Wojtyła.
Leży on na ulicy Totus Tuus, ok. 1 km od Sanktuarium w Łagiewnikach, o którym za tydzień.
Poświęcone w 2013 r. ciągle powiększa się o nowe sale i pomieszczenia.

Największe wrażenie wywołał u mnie Kościół Relikwii - pomieszczenie będące w centrum budynku, w którego środku są relikwie św. Jana Pawła II, a dookoła są obrazy przedstawiające najważniejsze wydarzenia z pontyfikatu Jana Pawła II.

Obraz przedstawiający Jana Pawła II i kard. Wyszyńskiego

Kościół Relikwii

Jan Paweł II w Lourdes

Jan Paweł II i święci

 Oprócz tego mnóstwo kaplic pełnych niesamowitych eksponatów.
W tym sanktuarium spoczywa m.in. kard. Andrzej Maria Deskur, który był sparaliżowany bardzo długo.
Oto zdjęcia:

Krzyż w kaplicy

Grób kard. Deskura

Kopia grobu Jana Pawła II

Szata papieska

Szata papieska

Krzyż papieski

Relikwie św. Jana Pawła II w Kaplicy Kapłańskiej

Kopia całunu turyńskiego

Wieża widokowa

Sanktuarium

MB Ludźmierska

Kaplica Pojednania
 
Obraz Pelczara

Jeden z sześciu płaskorzeźb solnych z Biblii w Kaplicy św. Kingi

Figura św. Kingi w kaplicy

Kamieniołom Solvay





 Jest to piękne miejsce i polecam je odwiedzić, bo warto!!! :)

Do zobaczenia!













  

13 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć o takim miejscu, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie tam jest! Musisz koniecznie odwiedzić to miejsce! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja tam byłem 2 razy, ale na pewno, na tych dwóch razach się nie zakończy. :))
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Pozdrawiam serdecznie,
    miłego Poniedziałku Wielkanocnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również Cię pozdrawiam i miłej nocy! :)

      Usuń
  4. Bardzo piękne miejsce, byłam tam przejazdem, ale muszę się tam na dłużej wybrać, bo jest tam co oglądać. Muzeum już było zamknięte i zobaczyłam tylko górny i dolny kościół. Warto tam pojechać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie byłem w górnym kościele, bo jakoś tak wyszło, że za długo przesiedziałem na dole. :)
      Pozdrawiam! :))

      Usuń
  5. Rumienię się ze wstydu. Jeszcze tam nie dotarłam.
    Mam nadzieję, że pojadę w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz to nadrobić, bo warto! :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Ciekawe miejsce, warto je zobaczyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyjątkowe miejsce. Tyle razy byłam w Łagiewnikach, a tam nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post :) Na pewno warto wybrać się w to miejsce, ja niestety nigdy nie byłam. Może kiedyś się wybiorę?
    Dziękuję za odwiedziny u mnie i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz będzie dla mnie wskazówką, co mam robić, aby blog był jeszcze lepszy.
Bardzo Ci dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)