niedziela, 16 listopada 2014

Podróże #4: Urocza Słowacja - Oravsky Podzamok (Hrad)

Witam was kochani po długiej przerwie. Mam troszkę luzu w ten weekend, więc postanowiłem napisać wam o mojej letniej podróży na Słowację, która będzie się składać z dwóch części. Dzisiaj, część 1.

Oravsky Podzamok (Orawskie Podzamcze), to piękna miejscowość leżąca na rzeką Orawą, w historycznej krainie - też Orawie. Leży ona ok. 50 km od granicy z Polską. Tu tutaj wznosi się jedna z głównych wizytówek Słowacji - Oravsky Hrad (Zamek Orawski). Było to dla mnie szczególne przeżycie, ponieważ wtedy pierwszy raz byłem poza granicami Polski. :)
Naprawdę był to piękny zamek: wiele malowanych budynków, przemili ludzie, z którymi mogliśmy porozmawiać (Słowacy i Polacy rozumieją się) i mnóstwo zabytków! Zresztą... zobaczcie sami!

Zdjęcia:

Oravsky Hrad

Oravsky Hrad


Plan Orawskiego Zamku

Herb nad głównym wejściem

Kołatka przy głównych drzwiach


Zamek Orawski bliżej

Piękna flaga Słowacji

Budynki przy zamku


Drewniana ławeczka

Główne drzwi
Więcej o Orawskim Zamku możecie się dowiedzieć na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_Orawski.
2. część już niedługo. :)

11 komentarzy:

  1. Piękne miejsce do zwiedzania !
    Fantastyczne zdjęcia !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ladna wycieczka, pełna historii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę wiele ciekawych rzeczy dowiedziałem się tam. :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Fajna fotorelacja:) Z czego miałeś te konkursy i jak poszły? Zapraszam na mojego nowego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Miałem 7 konkursów szkolnych i do rejonu przeszedłem z 4. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Do zamku co jakiś czas wstępuję przy okazji wyjazdów na południe, lubię go odwiedzać. Fajna relacja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę super miejsce! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Fantastyczny jest ten zamek i jak doskonale usytuowany! W takim jeszcze nie byłam. Wszystko przede mną.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że go zobaczysz, bo jest piękny! :) Pozdrawiam! ;)

      Usuń

Każdy komentarz będzie dla mnie wskazówką, co mam robić, aby blog był jeszcze lepszy.
Bardzo Ci dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)