sobota, 12 grudnia 2015

Chemia i Biologia

Witam!
Tytuł jest przyczyną, dla której nic nie napisałem w ubiegły weekend, za co bardzo przepraszam. Już powinno być wszystko w porządku. Postaram się też Was częściej odwiedzać.

A tymczasem... chemia i biologia.
To te dwa przedmioty ostatnio sporo namieszały w mojej głowie. Bowiem zakwalifikowałem się do kolejnych etapów konkursów właśnie z chemii i biologii.
Od razu mówię, że spodziewałem się tego, bo są to moje dwa ulubione przedmioty, z którymi wiążę swoją przyszłość.

Źródło: Google Grafika

W I etapie z chemii miałem 38/40, a z biologii 84/93. Byłem szczególny zaskoczony chemią, bo nie wierzyłem, że aż tak dobrze to napiszę. Z biologii byłem ucieszony, aczkolwiek wiedziałem, że taki wynik mogę osiągnąć.

No i co w kolejnym etapie?
Chemia, to były głównie węglowodory, reakcje, zadania, oczywiście na wysokim, trudnym poziomie z licealnej półki. Przygotowania dały mi dużo, bo będę miał już jakąś wiedzę w liceum, co ułatwi mi zadanie.
Na konkurs poszedłem z dużą wiedzą, aczkolwiek bałem się trochę tych zadań. Test pisałem 120 minut, było kilkanaście zadań, głównie rachunkowych z wykorzystaniem reakcji.
Wynik: 28/44

Do biologii obowiązywał duży większy i konkretniejszy zakres. Były 2 książki, a mianowicie ich części - pierwsza jest o pierwszej pomocy, druga zaś o anatomii człowieka. Dużo rysunków, informacji, definicji.
Sam konkurs nie był szczególnie trudny - były głównie zadania na zasadzie dobrania jakichś tekstów, dopasowania, czy wyboru A, B, C, D.
Wynik: 86/97

Uważam, że wyniki z II etapu nie są najgorsze, choć z chemii spodziewałem się nieco lepszego wyniku. Wyniki końcowe będą po świętach.

Co do przyszłości: zamierzam iść do liceum właśnie na profil biologia - chemia - matematyka. A co dalej? Jaki zawód? Nad tym jeszcze się zastanawiam. Ale jak to się mówi: czas pokaże! :)









Pozdrawiam Was i do zobaczenia! :)

13 komentarzy:

  1. Gratuluję :) To naprawdę bardzo dobre wyniki z niełatwych przedmiotów :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chylę czoła w szacunku. Chemia i biologia to nie były nigdy moje koniki :)
    No i oczywiście gratuluję serdecznie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję. To są bardzo dobre wyniki.
    Powodzenia:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję świetnego wyniku. Życzę, aby każdy następny był lepszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego co widać, dasz sobie radę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję. I choć jestem starym belfrem powiem Ci prawdę. Nie jak nauczyciel uczniowi, ale rzetelnie. Piękna jest nauka, ale co po niej jak z tytułem naukowym będziesz sfrustrowanym bezrobotnym?
    Przemyśl dobrze, jak wykorzystać wiedzę i zamiłowanie do tego, aby osiągnąć sukces zawodowy. Wybierz taką dziedzinę, która daje realne szanse na zatrudnienie i godziwe zarobki. Stąpaj twardo po ziemi. Dobrze, że masz talent do nauk ścisłych, życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chemia i biologia to wspaniałe i ciekawe przedmioty, dobrze, ze rozwijasz swoje zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję Maks, jesteś " łebski" :-)
    To są trudne konkursy, moi gimnazjaliści piszą też każdego roku.
    Najwięcej sukcesów mamy z matmy i angielskiego.
    Wybrałeś przedmioty z przyszłością- bardzo dobrze.
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. gratuluję-biologię lubiałam ale chemia to czarna magia jak i fizyka czy matma:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję Max! Masz głowę na karku i ważne, że te przedmioty Cię ciekawią. Biologię do dziś kocham, gorzej z chemią:) Ale ukończyłam studia gdzie dużo tej chemii było, jakoś dałam radę, chociaż nieco kulałam:) Ty na pewno nie będziesz kulawy, hahaha!
    Pozdrawiam i trezymam kciuki za wyniki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wspaniałych wyników i trzymam kciuki za dalsze efekty :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. dopiero niedawno trafiłam na Twój blog, ale na pewno pozostanę na dłużej. Jak czas pozwala to czytam Twoje wcześniejsze posty. Gratuluję takich wspaniałych wyników

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz będzie dla mnie wskazówką, co mam robić, aby blog był jeszcze lepszy.
Bardzo Ci dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)